دکوراسیون داخلی منزل مسکونی تاثیر زیادی بر روحیه ی افراد دارد. به همین جهت امروزه مردم بیش از گذشته به طراحی داخلی اهمیت می دهند.

اهمیت دادن به محیط زندگی، زیبایی، تمیزی، سادگی و شیک بودن آن امروزه به نوعی فرهنگ در جامعه تبدیل گردیده است.

هنر تجسم و هنرهای تجسمی بیشترین دلیل برای شروع این فرهنگ در جوامع هستند. تجسم یک معمار از فضای سه بعدی است. که سبب خلق اثر ارزشمند از شروع تا اتمام کار می شود.

عدم هدر رفت هزینه های بیجا نیز در این میان نکته ی بسیار مهمی است که توسط معمار صورت می گیرد.

علت نیاز به طراحان دکوراسیون داخلی منزل مسکونی

حقیقت اینست که تا مسئله ای پیش نیاید و مشکلی بروز نکند علت ها و راه حل ها نمود نمی کنند.

در کار دکوراسیون داخلی نیزهمین مسئله صادق است، مشکل از جایی شروع شد که مشتریان برای تجهیز کردن منازل و آپارتمان‌های خود وقت بسیاری را برای پیدا کردن کارگرانی مثل نجار، بنا، کناف کار، برقکار، لوله کش، نقاش و… صرف می‌کردند.

فردی که کارفرما بدان نیاز داشت باید در حرفه ی خود قوی می‌بود و قیمت مناسبی برای خدماتش می‌گرفت.

از طرفی نیز به جهت عدم آگاهی مشتریان از علوم معماری روز و پیشرفت تجهیزات و اکسسوری های مربوطه، به ناچار ملزم به قبول  پیشنهادات کارگران مجری می‌شدند.

صاحبان این مشاغل نیز هر کدام با توجه به دانش و رزومه فنی و حرفه‌ای خود پیشنهادات سلیقه‌ای برای دکوراسیون داخلی منزل مسکونی می‌دادند. حال آنکه موضوع آنست که معماری داخلی مبحثی کاملا فنی و تخصصی است و بر حسب تناسبات و علوم ریاضی،  فنی و هنر، در آن واحد محاسبه و اجرا می‌شود.

کارگران مجری با سلایق فنی و زیبایی شناختی متفاوت و بدون هماهنگی با یکدیگر کارشان را در منزل مشتری اجرا می‌کردند. و مشتری نیز ملزم به پرداخت هزینه می‌شد.

اما در پایان صحنه‌ای که بعد از اتمام یک به یک این کارها جلوی دید مشتریان قرار می گرفت جدای از خواست و نیاز و سلایق ایشان می‌شد. همچنین برگشت ناپذیری این پروسه ،اضطرابی صد چندان برای مشتری به بار می‌آورد.

در حال حاضر این روند با ورود علم معماری داخلی به دانشگاه ها و فارغ التحصیلان آگاه در این زمینه، روز به روز پیشرفت می‌کنند. دیگر مشتریان در صورت نیاز به تجهیز و چیدمان منزل مسکونی همچنین نظارت بر هر دو مقوله، به دفاتر معماری داخلی در شهر مراجعه می‌کنند.

روند پرزانت کار در دکوراسیون داخلی منزل مسکونی

  • بدین گونه است که تیم طراحی، مشاوران خود را برای مشاوره و ویزیت کار با کارفرما همراه می‌کنند.
  • متراژ منزل معین شده و نسبت به آن سخن می‌رود.
  • در اول کار آنچه اهمیت دارد تعیین نوع سبک درخواستی مشتری است
  • پس از اعلام سبک مورد نظر بر حسب نوع استراتژی کاری معمار روند پروژه دکوراسیون داخلی منزل مسکونی تعیین می گردد.
  • مدت زمانی برای تحویل پروژه به مشتری مقرر می‌گردد. در روند طراحی و اجرا سلایق شخصی مشتری مد نظر قرار می‌گیرد.
  • هر چند یکبار مشتری در میزان و نحوه‌ی اجرا در جریان امر قرار می‌گیرد.

روند محاسبه در پروژه مسکونی

 محاسبه و روند پروژه به چند صورت امکان پذیر است:

 1_ برآورد قیمت کلی برای پروژه صورت بگیرد و به اطلاع کارفرما برسد. سپس در صورت موافقت کارفرما به صورت پیمانی توسط معمار طراحی و نظارت و اجرا می گردد.

در این صورت محاسبه میزان دستمزد کار معماری داخلی بر حسب درصد از اجرای کل پروژه خواهد بود. بنا به نوع کار و وسعت پروژه این میزان بین ۱۵ الی ۲۵ درصد نوسان دارد.


 2_ روش دیگر آنکه برخی از معمارها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی هزینه های طراحی و اجرا را به صورت متری محاسبه و اجرا می‌کنند. این روش نیز بسته به قبول یا رد مشتری می‌تواند انتخاب یا رد شود.


3_ در روش سوم که معمولاً فقط مربوط به طراحی پروژه است. معمار داخلی یک قیمت کلی برای پروژه درخواستی مشتری مقرر می‌کند و پس از توافق هر دو طرفین استارت کار بعد از عقد قرارداد زده می‌شود.

 نکته مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون منزل مسکونی تان این است که حتماً با فرد مجری (ممکن است معمار داخلی یا فرد مجری در این زمینه باشد ) قرارداد ببندید تا برای هر دو طرف مشکلی پیش نیاید.


 پرداخت حق الزحمه در معماری داخلی

 

 شاید برای شما نیز این سوال مطرح باشد که حق الزحمه‌های معماری داخلی به چه نحو پرداخت و تسویه می‌شود؟

پرداخت حق الزحمه برای دکوراسیون داخلی منزل مسکونی به این صورت است که:

در روند طراحی اگر بدون اجرا باشد و فقط طراحی پروژه بر عهده ی معمار است؛ 1/2 مبلغ توافقی در قرارداد به عنوان بیعانه و شروع کار توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

بعد از زمان مقرر ثبت شده در قرارداد برای ارائه طرح نهایی، و قبل از ارسال فایل نهایی به مشتری، تسویه کامل صورت می‌گیرد. تا فایل‌ها ارسال و یا حضوری تقدیم مشتری گردد.

حال اگر مراحل نظارت و اجرا نیز شامل کارهای معماری داخلی برای پروژه تان باشد.

بسته به انتخاب نوع خدمات درخواستی شما از هر کدام از 3 شماره‌ی گفته شده در روند محاسبه پروژه مسکونی در بالا، می‌توانید به صورت توافقی پرداخت را به چند پارت تقسیم نمایید. طبیعی است که میزان بزرگی و کوچکی پروژه در تعداد این پارت ها برای پرداخت موثر خواهد بود.

طراحی ریز فضاهای مسکونی

در این بخش به خواسته مشتریانی می‌پردازیم که طالب طراحی و اجرای بخشی از دکوراسیون داخلی منزل مسکونی خود توسط معماران داخلی و مجریان این امر هستند. از جمله:  آشپزخانه، اتاق کودک، اتاق مستر والدین، سالن پذیرایی و …

ممکن است کارفرمایی به دلیل کمبود بودجه برای طراحی دکوراسیون کلی منزلش، خواستار واگذاری قسمت یا قسمت‌هایی از خانه به یک معمار باشد. این طراحی و اجرا نیز محاسبات و روند اجرایی مربوط به خود را دارد.

در واقع معماری به تمام نیازهای شما جهت داشتن فضایی راحت و دلخواه پاسخگو است.

بررسی و روند محاسبه قسمتی از منزل مسکونی

 

برای بررسی و روند محاسبه این بخش معمار کار را پس از ویزیت و صحبت با کارفرما و بررسی نیازهای درخواستی ایشان، هزینه لازم برای طراحی و اجرا را به مشتری اعلام می‌دارد. پس از توافق طرفین قرارداد منعقد می شود و کار استارت می‌خورد.

باید توجه داشت مدت زمان لازم برای طراحی سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن با هم متفاوت است. فلذا میزان  برآورد هزینه ی آن ها نیز با هم متفاوت است. علاوه بر تمام این ها گرید معمار طراح نیز بر روی ظرافت دکوراسیون داخلی منزل مسکونی موثر است.

داشتن رزومه ی کافی برای معمار داخلی

 

داشتن رزومه قوی و پر بار معماری داخلی، قوت قلب، اعتماد از پایان خوب پروژه و در نهایت صرف هزینه مطمئن را برای کارفرما به همراه دارد.

شرک شرکت ثقال سازه تحکیم بنیان بیش از ۱۵ سال در زمینه ی ساخت و ساز، مقاوم سازی، عمران و آبادانی جاده ای، ساخت واحدهای مسکونی، تجاری، اداری ، بیمارستانی و دکوراسیون داخلی منزل مسکونی و اداری، فعالیتی قدرتمند را به نمایش گذارده است.

رضایتمندی مشتریان ارجمند در این عرصه افتخار بارزی برای این شرکت است. ثقال سازه ی تحکیم بنیان طرح های دلخواه شما را برای دکوراسیون شیک منزل مسکونی تان ارائه می‌کند و در روند طراحی و اجرا با رزومه قوی در بازار کسب و کار سازی در خدمت شما مشتریان ارجمند می باشد.

جهت سفارش تماس بگیرید